Az ISUZU története
A történelem, technológia és szellemiség hagyatékával a háta mögött, az ISUZU a 21. században is úttörő maradt.
A Japán autóipar egyik legnagyobb múltú cégeként az ISUZU történelme 1916-ig nyúlik vissza, amikor a 1893-as alapítású Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co. Ltd. kiterjesztette tevékenységét az autógyártásra is. 1918-ban vegyesvállalatot hozott létre a Wolseley Motor Ltd. brit céggel, majd a piaci igényekre reagálva 1922-ben elkészítette japán első hazai gyártású kisteherautóját, a Wolseley A-9 modellt. 1927-ben a vegyesvállalat megszűnt, és a Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co., Ltd. elkészítette első saját tervezésű gépjárművét, ami egy japán folyó után a "Sumida" nevet kapta. 1929-ben az autó gyártási divízió különvált a vállalattól és az Ishikawa Automotive Works Co. nevet kapta.
Az 1923-as Nagy Kanto-i földrengést követően elkezdett nőni Japánban az autótulajdonosok száma, megmutatva a gépjárművek potenciálját a katasztrófa utáni gyors helyrehozatalban. A Japán Kormány támogatta a hazai autómobil iparágat, miután felmérte a gépjárművek iránti fokozódó keresletet. Erre válaszul 1933-ban az Ishikawa Automotive Works bevezette az "ISUZU"-t, mely nevét az Isuzu folyóról kapta, ami Japán legősibb szent helyét szeli át, és melynek jelentése „ötven csengőcske”. A vállalat mai nevét 1949-ben erről az autóról vette át.
Az ISUZU elindulásának évében a cég egyesült a DAT Automobile Manufacturing Inc.-vel és létrejött egy új vállalat, az Automobile Industries Co. Ltd. 1934-ben a cég a dízel motorok fejlesztésére kezdett fókuszálni, mely technológia még Európa és Észak-Amerika fejlett országaiban sem volt kereskedelmi forgalomban. 1936-ban a cég piacra dobta két léghűtéses dízelmotor modelljét, a DA6-ot és a DA4-et, melyek Japán első hazai gyártású és fejlesztésű dízel erőforrásai voltak. Ezek a kezdeti dízelek szolgáltak alapjául a későbbi ISUZU dízel motoroknak, és egyben jelentik a kezdetét az ISUZU 82 éve tartó kiválóságának a dízel technológiában.
1937.április 9-én az Automobile Industries Co. összeolvadt a Tokyo Gas & Electric Co.-val és megalakult a Tokió Automobile Industries Co. Az ISUZU ezt a napot tartja alapító dátumának. A háború éveiben továbbfejlesztett vízhűtéses DA motor széria hajtotta az ISUZU TX80-at és más teherautókat, melyek részt vettek Japán háború utáni újjáépítésében. A széles körű felhasználás eredményeként az ISUZU-t az egyik legjobb dízelmotor gyártóként ismerték el.
Dízelmotor
1936-ban az ISUZU alkotta meg Japán első hazai gyártású dízelmotorját (DA6), mely a folyamatos technológiai fejlesztésekkel, újításokkal és a 26 millió dízel motor gyártásából adódó tapasztalattal teszi az ISUZU márkát a hatékony és minden körülményhez kitűnően alkalmazkodó motorok meghatározó nemzetközi vezetőjévé.
A kimagasló teljesítmény iránti elkötelezettséget mi sem mutatja jobban, mint a változó geometriájú turbófeltöltővel ellátott 120 kw-os (164 LE) RZ4E-TC motor. Az új fejlesztésű motor széles tartományban képes leadni maximális forgatónyomatékát, így élvezetesebb a terepen való közlekedés, tökéletesebb a gyorsulás.
A mesterien kialakított kombinált fogaskerekes és lánchajtásos vezérmű, valamint a változó geometriájú turbófeltöltővel ellátott motor a közel egy évszázados ISUZU mérnöki tapasztalat minden tudását magában rejti, így tovább öregbíti a méltán híres ISUZU dízelmotorok hírnevét. Így érthető, hogy több, elismert, nagy múltú autógyár miért az ISUZU dízelmotorjai által kínált minőséget választotta és választja mindmáig.
A kereskedelmi járművek történelme
50 évnyi mérnöki tudás, tapasztalat, kutatás és fejlesztés biztosítja az új ISUZU D-Max minőségét és megbízhatóságát.
Pick-up evolúció
WASP
PICK UP
TF SOROZAT (Campo)
Az ISUZU pick-up gyökerei 1963-ra nyúlnak vissza, mikor először gördült le az ISUZU gyártósorairól a formabontó ötletek hadát felvonultató ISUZU Wasp típusú pick-up. Az alapvető koncepció, mely az első ISUZU pick-up megépítéséhez vezetett nem volt más, mint az erősödő igény egy olyan minőségi, erős haszongépjármű iránt, mely személyautós megjelenéssel és használhatósággal rendelkezik.
A következő 40 évben az ISUZU pick-upok egyre inkább tökéletesedtek, fejlődtek. Rátermettségüket mi sem mutatja jobban, mint az eddig értékesített, több mint 7 millió db ISUZU pick-up.
Az ISUZU méretben legkisebb terméke a D-Max pick-up egy teljesen más a fejlesztési megközelítést képvisel, mint versenytársai. Az egyetlen pick-up, melyet kizárólag haszongépjárműveket gyártó vállalat készít. Az ISUZU a nagy tehergépjárművek műszaki megoldását ülteti át legkisebb termékébe, így érhető, hogy a D-Max esetén miért minden túlméretezett, robosztus és hosszú élettartamú. A D-Max legapróbb részleteiben is a nagy teherbírású haszongépjármű múlt DNS-e fellelhető.
ELF
A japánban gyártott kisteherautók közül először az ISUZU új fejlesztése, az ELF kapott dízelmotort. A modell mindig is úttörő volt a kisteherautók között: a rendkívül alacsony padlómagasságú 1974-es modell, a kimagaslóan tágas fülkéjű 1980-as modell, és az első önálló felfüggesztésű 1990-es modell meggyőző újításokat felsorakoztatva lehengerelte a világot.
A 2002-ben bemutatott ELF KR volt az első kishaszongépjármű, ami megfelelt Japán 2003-as, alacsony károsanyag kibocsátási szabványával. 2004-ben az ELF átlépte a négymilliós összesített gyártási számot. 2006-ban végrehajtott modell átalakítás tovább növelte a hagyományos kisteherautó eladásait. Az ELF továbbra is közkedvelt tehergépkocsiként öregbíti az ISUZU hírnevét.
FORWARD
A rendkívül sikeres FORWARD tehergépjármű 1966-ban TY néven gördült le a futószalagról. Jelenlegi nevét 1970-ben kapta. A rövidfülkés FORWARD V 1998-ban a FORWARD MAX-et a következő évben mutatták be.
A FORWARD rendkívül megbízhatóságát jól mutatja, hogy az autó alvázát könnyű és középnehéz teherbírású tehergépkocsikhoz 2007-ig használták.
GIGA
A GIGA teherautó család 1995-ben került bemutatásra. Japán első négy légrugós felfüggesztési rendszerét a 1997-es modellévű GIGAMAX tehergépkocsiban alkalmazták először. A korszakalkotó tehergépjárművet 2007-ben, milliméter-hullámú radart alkalmazó technológiával egészítették ki, új utat mutatva a biztonság és a teljesítmény terén.
A személyautók történelme
ISUZU a személyautó gyártás területén is mérnöki úttörő volt. 1953-ban az első Hillman személyautókkal kezdte, majd 1961-ben bemutatta a Bellel-t és 1963-ban a Bellett-et.
1968-ban a Giugiaro által tervezett 117-Coupe meghódította a piacot. A Gemini, a GM és az ISUZU közös tervezése, 1974-ben került először bemutatásra, amit 1981-ben, egy szintén Giugiaro által tervezett modell követett, a Piazza, és egy kompakt összkerék meghajtású terepjáró, a Rodeo Bighorn.
1985-ben az ISUZU bemutatta az FF Gemini-t, és a kaszkadőr jeleneteket tartalmazó reklámja világszerte óriási sikert aratott. Az ISUZU sajátos személyautói, valamint sport terepjárói még ma is népes rajongótábornak örvendenek.